پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 120089
نگراني کويت از برنامه هسته‌اي ايران
تاریخ انتشار : 1393/10/15 11:27:17
نمایش : 1158
وزير امور خارجه کويت در جمع خبرنگاران مصري اعلام کرد برنامه هسته‌اي ايران عامل نگراني کويت و ديگر کشورهاي حاشيه خليج فارس و آمريکاست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در پي ادامه سياست ايران‌هراسي غربي‌ها و متحدان منطقه‌اي آنان، کويت نيز از برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران ابراز نگراني کرد.

«صباح خالد الحمد الصباح» يکشنبه شب (ديشب) در جمع خبرنگاران مصري بخش‌هايي از سخنان خود را به برنامه هسته‌اي ايران اختصاص داد و در اين باره اظهار نگراني کرد.

بنا به گزارش وبگاه خبري «صدي البلد»، خالد الصباح گفت: ايران کشوري مهم و بزرگ است و منافعي در منطقه خليج (فارس) دارد؛ ما با اين کشور بر اساس قانون بين‌‌الملل تعامل مي‌کنيم و هر گونه مداخله آن در امور کشورهاي عربي خليج (فارس) را رد مي‌کنيم.

خالد الصباح در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران مصري که براي پوشش سفر «عبدالفتاح السيسي» رئيس‌جمهور مصر به کويت (امروز دوشنبه) به اين کشور سفر کرده‌اند، افزود: کويت از پيشنهاد مصر در خالي کردن منطقه خاورميانه از سلاح کشتار جمعي موافق است.

وي سپس خواستار توجه به برنامه هسته‌‌‎اي ايران شد و گفت که کويت و ديگر کشورهاي حاشيه خليج فارس و آمريکا از تبعات اين برنامه بر دولت‌هاي عربي خليج فارس نگران هستند.

خالد الصباح بدون اشاره به حجم همکاري ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در ادامه گفت: ايران بايد ماهيت برنامه خود را به آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي توضيح دهد (و مدعي شد که) به ويژه اينکه کويت در معرض خطر تشعشعات هسته‌اي در ايران است و نگران آلودگي آب‌هاي خليج (فارس) بر اثر اين موضوع است.

وي در بخش‌هاي ديگري از سخنان خود بر تلاش کويت براي آشتي کامل ميان مصر و قطر تاکيد کرد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html